دستیابی نداجا به اژدر مشابه سامانه‌های ناتو/ ساخت زیردریایی‌های فوق سنگین در دستور کار نداجا

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نداجا با بیان اینکه اکنون توانمندی ساخت ناو هواپیمابر را به لحاظ فنی و تجهیزاتی داریم، گفت: به اژدری دست پیدا کرده‌ایم که در حال حاضر کشورهای عضو ناتو از سامانه‌های مشابه این اژدر استفاده می‌کنند.
 

به گزارش خبرنگار   پایگاه مردمی ارتش به نقل از      دفاع پرس، امیر دریادار دوم غلامزاده رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نداجا در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه شبیه‌ساز خروج غواصان از زیردریایی با نام پروژه شهید مهردوست، اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش دارای سیستم‌های پیشرفته‌ای است که زیردریایی‌ها نیز بخشی از این تجهیزات را شامل می‌شوند.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش از زیردریایی‌ها در جهت حفاظت و حراست از اهداف استراتژیک استفاده می‌کند.

امیر غلامزاده با بیان اینکه پروژه شهید مهرپرور به واسطه تلاش متخصصین سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نداجا به مرحله بهره‌برداری رسیده است، در خصوص قابلیت‌های این پروژه تصریح کرد: استفاده از این پروژه، باعث می‌شود غواصان در شرایط اضطراری عملیات خروج از زیردریایی را به سهولت انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای این سازمان در حوزه شناورهای زیرسطحی بیان کرد: در کلاس زیرسطحی‌های سبک، به اندازه کافی زیردریایی سخته شده است. در کلاس زیردریایی‌های فوق سنگین پروژه‌هایی را در دستور کار داریم و در بحث پروژه‌های نیمه‌سنگین نیز پروژه فاتح را به مرحله رونمایی رسانده‌ایم.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نداجا بابا اشاره به توانمندی این سازمان در ساخت انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی و ناوشکن‌ها گفت: اکنون توانمندی ساخت ناو هواپیمابر را به لحاظ فنی و تجهیزاتی داریم که بنا به درخواست مسوولین آن را به مرحله اجرا در می‌آوریم.

وی با اشاره به تجهیز نداجا به اژدرهای فوق پیشرفته، تصریح کرد: اکنون به اژدری دست پیدا کرده‌ایم که قابلیت پرتاب از بالگرد، هواپیما و واحدهای شناور سطحی، زیردریایی را دارد. این اژدر از برد و سرجنگی مناسب برخودار است و می‌توان آن را در نبردهای دریایی، مورد استفاده‌ی راهبردی قرار داد.

امیر غلامزاده ادامه داد: این اژدر در کلاسی قرار دارد که با اژدرهای کشورهای صاحب سَبک قابل مقایسه است و در حال حاضر کشورهای عضو ناتو از سامانه‌های مشابه این اژدر استفاده می‌کنند.

وی در پایان اضافه کرد: این اژدر در رزمایش ولایت 93 به وسیله بالگرد و شناور سطحی شلیک می‌شود.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا